Συμβουλές προς τους γονείς για την κυκλοφοριακή αγωγή των παιδιών από την ΕΛ.ΑΣ
Με ευκαιρία την έναρξη των μαθημάτων και όχι μόνο σας παραθέτουμε τις παρακάτω συμβουλές της Ελληνικής Αστυνομίας για την ασφαλή μετάβαση στο σχολείο και ασφαλή επιστροφή στο σπίτι των παιδιών.
Αναζητήστε την πιο ασφαλή διαδρομή, που πρέπει να ακολουθεί το παιδί σας, για να φθάσει και να επιστρέψει από το σχολείο του.
Η πιο σύντομη διαδρομή δεν είναι απαραίτητα και η πιο ακίνδυνη. Ελέγξετε πολλές φορές το δρομολόγιο για το σχολείο του παιδιού σας. Όταν καταλήξετε στην πιο κατάλληλη διαδρομή, φροντίστε να τη διανύσετε πολλές φορές μαζί του, έτσι ώστε να του αποτυπωθεί σωστά.
Ακολουθώντας καθημερινά την ίδια διαδρομή, θα μπορεί σιγά-σιγά να γνωρίσει όλες τις ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες του δρομολογίου και κατά συνέπεια τους ενδεχόμενους κινδύνους.
Το παιδί πρέπει να μάθει να σταματά στην άκρη του πεζοδρομίου, πριν περάσει στην απέναντι πλευρά του δρόμου. Πρέπει να μάθει να ελέγχει προσεκτικά αριστερά και δεξιά το δρόμο και να τον διασχίζει μόνο όταν θα είναι απόλυτα σίγουρο ότι δεν περνούν οχήματα.
Μάθετε στο παιδί σας να αντιλαμβάνεται σωστά πότε ένα όχημα είναι μακριά ή κοντά του. Μια κακή εκτίμηση μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα.
Κρατάτε πάντα από το χέρι το παιδί σας, που πρέπει να βαδίζει στην εσωτερική πλευρά του πεζοδρομίου.
Μάθετε στο παιδί σας ότι ακόμα και στις διαβάσεις των πεζών πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικό. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει ο προσεκτικός έλεγχος του δρόμου δεξιά και αριστερά.
Ιδίως τις βραδινές ώρες, το κίτρινο χρώμα στα ρούχα του παιδιού ή τα αντανακλαστικά αυτοκόλλητα, βοηθούν τους οδηγούς να αντιληφθούν καλύτερα την παρουσία του στο δρόμο.
Αν στο σχολείο ή τη διαδρομή υπάρχει έλλειψη ή φθορές σε σηματοδότες ή πινακίδες (οδικά σήματα), ενημερώστε άμεσα τους αρμόδιους φορείς.
και πολλά άλλα !!!
psterpnis.blogspot.com
Περισσότερες χρήσιμες συμβουλές είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ), στην ενότητα “Οδηγός του Πολίτη” από όπου είναι και τα παραπάνω.
Καλή σχολική χρονιά.